Andrzej Mytych

Tworzenie treści on-line, a robienie porządków

Swój pierwszy wpis blogowy opublikowałem 3 czerwca 2010 roku. Od tamtego czasu, to znaczy przez 12 lat opublikowałem nie tylko setki wpisów blogowych (około ośmiuset), ale również:

  • uruchamiałem różne blogi, które prowadziłem przez pewien czas (łącznie prowadziłem ich osiem);
  • uruchamiałem strony na Facebooku;
  • publikowałem filmiki na YouTube.

Blogowanie i różne blogi były ważnym elementem mojej życiowej podróży. Każdy z nich wykonał większą lub mniejszą, ale istotną dla mnie pracę. W różnych momentach blogowałem, aby osiągnąć różne cele. Na przykład, aby:

  • wyrazić się;
  • komunikować;
  • rozwinąć w sobie dyscyplinę potrzebną do regularnego tworzenia treści;
  • osiągnąć cele zawodowe;
  • zareklamować różne rzeczy, które sprzedawałem;
  • kreować markę i budować określony wizerunek;
  • był nawet taki czas, kiedy blogowałem, aby poradzić sobie z największą traumą mojego życia, jaką była choroba nowotworowa mojego dziecka.

Po dwunastu latach cała ta „twórczość” była nadal w Internecie. Stwierdziłem, że nadszedł najwyższy czas, aby zrobić z tym wszystkim trochę porządku. W związku z tym:

  • Usunąłem blogi, których nie zamierzałem już prowadzić.
  • Usunąłem wpisy blogowe, których czas minął.
  • Usunąłem część stron Facebookowych.
  • Skasowałem większość swoich filmików na YouTube.

Jestem w trakcie porządków. Trochę mi to jeszcze zajmie czasu.

Uczy mnie to ważnej rzeczy – porządki w Internecie warto robić na bieżąco.

Dlaczego twórcy internetowi powinni rozważyć robienie co jakiś czas porządku ze swoimi treściami on-line?

  • Cała nasza rzeczywistość, wraz z Internetem, a także rozwiązaniami technologicznymi ustawicznie rozwija się i ewoluuje, przez co pewne rzeczy po prostu przestają być aktualne i zaczynają trącić myszką.
  • Rozwijamy się, zmieniamy, nasze myślenie ulega przemianie. Niekoniecznie podpisalibyśmy się dzisiaj pod tym, co powiedzieliśmy 10 lat temu.
  • Jeśli ktoś chce przez wiele lat tworzyć w Internecie, to jego praca, działanie i wizerunek w nim musi ulegać zmianie, aby dostosowywać się do zmian, które zachodzą [zarówno w nim, jak i wokół niego]. Proces ten może być powiązany z usuwaniem starych, niepotrzebnych już treści.
  • Niekoniecznie treści, które tworzyliśmy kiedyś, budują wizerunek, na którym zależy nam dzisiaj.

Pytania kontrolne

  • Jakie jest Twoje podejście do opublikowanych przez Ciebie treści w Internecie? Czy wszystkie one powinny w nim pozostać, czy też co jakiś czas część z nich powinna być usuwana? Dlaczego tak uważasz?
  • Czy masz nawyk regularnego porządkowania swojego kontentu on-line i usuwania niepotrzebnych treści?
  • Czy powinieneś usunąć jakieś swoje niepotrzebne treści z Internetu?

Photo by Austin Distel on Unsplash

bariery blogowanie budowanie życia cele cena charakter coach droga granice marzenia mentalność możliwości myślenie myślenie możliwościowe odnoszenie sukcesów okoliczności pasja planowanie podróż porażka postawa potencjał praca proaktywność problemy przeciwności przeznaczenie przezwyciężanie barier przezwyciężanie trudności przełom pytania rozwój rozwój osobisty sens skupienie strefa komfortu sukces szczęście uwalnianie potencjału wybór wzrost zmiana świadome życie życie życiowe lekcje

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *